zondag 10 mei 2015

Belgische Ardennen, mei 2015

Vorig weekend was een lang weekend voor ons, maar liefst vijf dagen. Tijdens die dagen waren wij weer terug in de Belgische Ardennen en... volledig offline...

Terug in La Roche-en-Ardenne, pakken we de GR57 weer op.

Ik las in het Flow boek "Hoe leef ik het leven" over het genieten van de kleine dingen en hoe belangrijk dat is om je gelukkig te voelen. Ik merkte dat het ontbreken van internet me veel meer in het hier en nu liet zijn, waardoor het genieten van de kleine dingen ineens veel meer aanwezig was.

Onderweg, tijdens de eerste etappe van dit weekend.

Ofwel thuis raas ik nogal aan veel van die dingen voorbij, zonder er bewust van te genieten. En dan heb ik nog wel een training mindfulness gedaan!

De Ourthe, waarlangs de GR57 loopt.

Op de één of andere manier ben ik toch wel weer erg in de doe-modus belandt, en dat zonder er erg in te hebben. Totdat je ontsnapt aan de dagelijkse beslommeringen, zonder tv en internet ergens in de natuur op een klapstoeltje naar de voorbij kabbelende rivier zit te staren. Wat een verademing!

Magnifiek! Voor de Wolkenclub!

Dat zou thuis toch ook wat meer nodig zijn, ook zonder klapstoel en rivier, gewoon op de bank met de tv uit!

Mini Maria langs de tweede etappe.


Wanneer zit ik nou thuis eens te niksen, voor me uit te staren? Precies, nooit. Er is altijd wel iets dat moet, of waarvan ik denk dat het moet en dan is er natuurlijk de verleiding van de afleiding: tv en internet.


In Maboge, eindpunt van onze tweede etappe.

Dan is zo’n lang weekend niet alleen goed voor de rust en de wandelspieren, maar ook om de ogen weer eens te openen en met frisse moed gewoon weer een nieuwe poging te wagen om wat bewuster in het hier en nu van de kleine dingen te genieten. Misschien een poging wat vaker een hele dag offline te zijn en een poging niksen en staren ;) We zullen het zien.


Vlaamse friet in Wallonië...
op Place du Bronze in La Roche
met uitzicht op de burcht.

Voor nu, wens ik je een heel fijne dag, met veel (kleine) dingen om van te genieten.


Wolkenterugblik


4 opmerkingen:

  1. Whoehoeeee wat een geweldig prachtige foto die laatste... en je ziet nog net de Eriba aan jullie auto! :-)
    Hadden jullie een leuke camping... eentje zonder al te veel vaste plaatsen met tuintjes vol kabouters en andere kitch??? Ik ben benieuwd ;-)
    Jij ook een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volledig offline lukt me niet. Soms is het wel handig om wat informatie op internet te zoeken. Van de Ardennen vond ik de bunker van Hitler in Brûly-de-Pesche en Parc de Furfooz het meest interessant toen we er een aantal jaren geleden waren. Parc de Furfooz bracht toen zelfs even het Zweden gevoel naar boven :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een fijne foto's!
    En zeker lastig dat niets doen thuis, ik ben ook altijd bezig met dingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige plaatjes! Volledig offline ... kan ook ontzettend deugd doen ... tot het weer begint te kriebelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!